Yrttiaho, Johannes

Varsinais-Suomen vaalipiiri
Vasemmistoliitto
Kotikunta: Turku
Äänimäärä 2023: 4561 ääntä
Kansanedustaja-verkkosivu
Vaalirahoitusilmoitus 2023
Oman vaalipiirin kannanottoja hankintalaista
- Kuntalehti: Jätetoimiala on selviytymässä kuntalaisten palveluita sekoittavalta kaaokselta, mutta silti huolenaiheita riittää – ”Se ei uudistusta pelasta”Kuntien asioita edistävän Kuntaliiton johtava juristi Eeva-Riitta Högnäs näkee valmisteilla olevan hankintalakiesityksen olevan edelleen iso huolenaihe, Kuntalehti kirjoittaa. Hankintalain uudistus on vaarantamassa… Lue lisää: Kuntalehti: Jätetoimiala on selviytymässä kuntalaisten palveluita sekoittavalta kaaokselta, mutta silti huolenaiheita riittää – ”Se ei uudistusta pelasta”
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: 10 % omistusvaade johtaa pysyviin lisäkustannuksiin ja hallinnolliseen taakkaan”Varsinais-Suomen hyvinvointialueen näkemyksen mukaan esityksellä ei saavuteta kustannussäästöjä eikä se lisää kilpailua. Sidosyksikköjä koskevan sääntelyn työryhmämietinnössä esitettyjä muutoksia ei voida… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: 10 % omistusvaade johtaa pysyviin lisäkustannuksiin ja hallinnolliseen taakkaan
- Istekki Oy: Yhdellä sairaalakampuksella toimivien HVA:n, laboratorion, ruokahuollon, välinehuollon ja pesulatoimintojen ICT-palvelut sirpaloituvat”Esitetty muutos ei tue omistajiemme näkemystä yhteisestä ICMT-palvelutuottajasta, johon ne voivat tukeutua YTA-tasoisesti etenkään, kun otetaan huomioon kunkin HVA:n ekosysteemiin… Lue lisää: Istekki Oy: Yhdellä sairaalakampuksella toimivien HVA:n, laboratorion, ruokahuollon, välinehuollon ja pesulatoimintojen ICT-palvelut sirpaloituvat
- Oripää: Huolta erityisesti jätehuollon, ICT-alan ja ruokahuollon palveluiden järjestämisestä”Oripään kunta pohjaa lausuntonsa Kuntaliiton valmistelemaan lausuntoon. Kuntaliitto kantaa huolta erityisesti jätehuollon, ICT-alan ja ruokahuollon palveluiden järjestämisestä.”
- Mynämäki: Vaarantaa jätehuollon järjestämisen ja jätevedenpuhdistuksen”Esimerkiksi meillä Varsinais-Suomessa 10 prosentin omistusosuuden vaatimus vaarantaa jätehuollon järjestämisen ja jätevedenpuhdistuksen, koska järjestelmä Turun seudulla perustuu kuntien yhteiseen yhtiöön,… Lue lisää: Mynämäki: Vaarantaa jätehuollon järjestämisen ja jätevedenpuhdistuksen
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Sidosyksiköt tarjoavat markkinoilla toimiville yrityksille nyt jo mahdollisuuden olla osa hankintaprosessia”Sidosyksiköt toimivat merkittävinä hankintayksiköinä ja noudattavat hankintalain mukaisia kilpailuttamisvelvoitteita tarjoten markkinoilla toimiville yrityksille nyt jo mahdollisuuden olla osa sitä hankintaprosessia,… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Sidosyksiköt tarjoavat markkinoilla toimiville yrityksille nyt jo mahdollisuuden olla osa hankintaprosessia
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Sidosyksiköiden tavoitteena on edullisten tuotantotekijöiden takaaminen osakkeenomistajille”Sidosyksikköyhtiö on väline omistajien yhteisten päämäärien ja tavoitteiden saavuttamiseksi. Sidosyksikköasemassa olevien yhtiöiden tavoitteena ei ole lähtökohtaisesti tuottaa voittoa osakkeenomistajille siinä… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Sidosyksiköiden tavoitteena on edullisten tuotantotekijöiden takaaminen osakkeenomistajille
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Lakimuutoksella rajoitettaisiin perusteettomasti hyvinvointialueen oikeutta päättää toimintojensa järjestämisestä”Sidosyksikköyhtiöt ovat tapa tuottaa palvelut omana toimintana, mutta yhtiömuodossa joko yksin tai yhdessä muiden hankintayksiköiden kanssa. Ehdotetulla lakimuutoksella rajoitettaisiin perusteettomasti… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Lakimuutoksella rajoitettaisiin perusteettomasti hyvinvointialueen oikeutta päättää toimintojensa järjestämisestä
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: 10 prosentin omistusosuusvaatimus ei ole oikea eikä oikeasuhtainen tapa korjata mahdollisia tai todettuja puutteita”Sidosyksiköistä käyty julkinen keskustelu on leimannut yleisesti kaikki sidosyksiköt tervettä kilpailua vääristäviksi ja keskustelussa on kyseenalaistettu niiden käyttö yhtenä palveluiden… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: 10 prosentin omistusosuusvaatimus ei ole oikea eikä oikeasuhtainen tapa korjata mahdollisia tai todettuja puutteita
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Ei ole perustetta miksi Suomessa säädettäisiin muuta Eurooppaa tiukempia omistusvelvotteita”Hankintadirektiivi ei edellytä vähimmäisomistusvaatimuksen asettamista eikä sellaista velvoitetta voi johtaa myöskään EU-oikeuskäytännöstä. Euroopan Unionin tuomioistuimessa tai kotimaisessa oikeuskäytännössä ei ole… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Ei ole perustetta miksi Suomessa säädettäisiin muuta Eurooppaa tiukempia omistusvelvotteita
- Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Sidosyksiköiden vähimmäisomistusta ei voida pitää miltään osin tarkoituksenmukaisena tai toteuttamiskelpoisena”Varsinais-Suomen hyvinvointialue ei kannata hankintalain 15 §:n muuttamista siten, että sidosyksiköiden omistajille asetettaisiin vähimmäisomistusta koskeva vaatimus. Tätä ei voida pitää… Lue lisää: Varsinais-Suomen hyvinvointialue: Sidosyksiköiden vähimmäisomistusta ei voida pitää miltään osin tarkoituksenmukaisena tai toteuttamiskelpoisena
- Turku: Ei huomioi huoltovarmuutta – Vesi- ja jätehuolto rajattava ulkopuolelle”Esitystä ei ole kirjoitettu hallitusohjelman edellyttämällä tavalla siten, että se huomioisi huoltovarmuuden tai muun vastaavan painavan julkisen intressin. Erityisesti vesihuolto… Lue lisää: Turku: Ei huomioi huoltovarmuutta – Vesi- ja jätehuolto rajattava ulkopuolelle
- Laitila: Erityisen haitallinen huoltovarmuuden kannalta keskeisille kuntien infrayhtiöille”Uudistus on erityisen haitallinen huoltovarmuuden kannalta keskeisille kuntien infrayhtiöille. Yhtiöiden taustalla on mittavat investoinnit, joilla turvataan mm. kiristyvien ympäristönormien vaatimusten… Lue lisää: Laitila: Erityisen haitallinen huoltovarmuuden kannalta keskeisille kuntien infrayhtiöille
- Turku: Sidosyksikköjä koskeva 10 % vähimmäisomistusvaatimus heikentää turvallisuutta ja huoltovarmuutta”Huoltovarmuudesta täytyy huolehtia erittäin pitkäjänteisesti. Markkinaehtoisten palveluiden lisäksi tarvitaan myös palvelutuotantoa, jonka jatkuvuus voidaan turvata myös poikkeustilanteissa. Sidosyksikköjä koskeva 10… Lue lisää: Turku: Sidosyksikköjä koskeva 10 % vähimmäisomistusvaatimus heikentää turvallisuutta ja huoltovarmuutta
- Turku: Vaikutusarvio puutteellinen ja lainvalmistelu vastuutonta”Sidosyksiköitä koskeva vähimmäisomistusrajalla on toteutuessaan merkittäviä vaikutuksia palveluiden käyttäjiin, hankintayksiköihin ja yrityksiin. Lausuttavana olevassa mietinnössä näitä vaikutuksia on arvioitu hyvin… Lue lisää: Turku: Vaikutusarvio puutteellinen ja lainvalmistelu vastuutonta
- Turku: Esitys romuttaa vuosikymmenten seudullisen yhteistyön vesihuollossa ja jätehuollossa”Huoltovarmuuden kannalta kriittiset toiminnot tulisi rajat sääntelyn ulkopuolelle, vähintään vesihuolto sekä jätehuolto. Turun seudulla Turun seudun vesi Oy tuottaa puhdasta… Lue lisää: Turku: Esitys romuttaa vuosikymmenten seudullisen yhteistyön vesihuollossa ja jätehuollossa
- Turun Seudun Vesi: Muut toimialat kärsivät tiukoista siirtymäajoista – markkinat voivat vääristyä”Vesihuollon toimialalla pitkäkään siirtymäaika ei anna aihetta tarkastella asiaa toisin, sillä siirtymäajan jälkeenkin ehdotus on räikeässä ristiriidassa vesihuoltolaissa asetettujen tavoitteiden,… Lue lisää: Turun Seudun Vesi: Muut toimialat kärsivät tiukoista siirtymäajoista – markkinat voivat vääristyä
- Turku: Lyhyet siirtymäajat aiheuttavat riskejä, kustannuksia ja resurssipulaa”Siirtymäajat ovat liian lyhyet. Siirtymäaika 30.6.2029 asti olisi tarkoituksenmukaisempi ja mahdollistaisi palvelujen hallitun siirtymän edellyttäen, että huoltovarmuuskriittiset palvelut rajataan 10… Lue lisää: Turku: Lyhyet siirtymäajat aiheuttavat riskejä, kustannuksia ja resurssipulaa
- Turun AMK: Siirtymäajat liian lyhyet – nykyisten toimintamallien uusiminen mahdotonta”Siirtymäajat ovat aivan liian lyhyet. Ne eivät riitä nykyisten toimintamallien uusimiseen ja kilpailutusten toteuttamiseen. Negatiivisten vaikutusten minimoimiseksi, siirtymäaikojen tulisi olla… Lue lisää: Turun AMK: Siirtymäajat liian lyhyet – nykyisten toimintamallien uusiminen mahdotonta
- Turun Seudun Puhdistamo: Jätevedenpuhdistamojen sidosyksikköaseman purku ajaisi pienet kunnat kriisiin”Vesihuollon toimialalla muutoksesta ei syntyisi lainkaan taloudellisia hyötyjä kenellekään, sillä vesihuollossa yksityisiä markkinoita ei edes tavoitella (ks. EK 26/2021 vp).… Lue lisää: Turun Seudun Puhdistamo: Jätevedenpuhdistamojen sidosyksikköaseman purku ajaisi pienet kunnat kriisiin
- Turun yliopisto: Muutoksesta ei hyötyä – vain lisää hallinnollista taakkaa ja kustannuksia”Muutoksesta ei ole saatavilla hyötyjä. Muutos aiheuttaisi hallinnollista lisätaakkaa ja hallinnollisia lisäkustannuksia.”
- Turku: Muutoksesta taloudellista haittaa – ei hyötyä hankintayksiköille”Muutoksesta ei ole hyötyä hankintayksiköille. Muutoksesta on hankintayksiköille taloudellista haittaa. Nykyiset sidosyksikköyhtiöt kilpailuttavat omat hankintansa. Markkinat eivät siten merkittävästi kasva… Lue lisää: Turku: Muutoksesta taloudellista haittaa – ei hyötyä hankintayksiköille
- Lieto: Sidosyksikkörajaus aiheuttaa merkittäviä ongelmia peruspalveluiden turvaamisessa”Liedon kaupungin kannalta merkittävimmät vaikutukset koskevat vesi- ja jätevesi-, jätehuolto- sekä ICT-alojaTurun Seudun Vesi on 9 Turun seudun kunnan omistama… Lue lisää: Lieto: Sidosyksikkörajaus aiheuttaa merkittäviä ongelmia peruspalveluiden turvaamisessa
- Turun Seudun Vesi: Vesihuoltolain vastainen muutos ajaisi pienet kunnat talouskriisiin”Vesihuollon toimialalla muutos lisäisi kuntien velkataakkaa ja suistaisi pienempiä kuntia taloudelliseen kriisiin etenkin jätevedenpuhdistuksen turvaamiseksi tarvittavien odottamattomien ja kasvavien investointien… Lue lisää: Turun Seudun Vesi: Vesihuoltolain vastainen muutos ajaisi pienet kunnat talouskriisiin
- Turun kaupunkiseudun kuntayhtymä: Lakimuutos pakottaisi Turun seudun vesihuoltoyhtiöt kalliisiin uudelleenjärjestelyihin”Turun seudulla esitetty lakimuutos johtaisi merkittäviin uudelleenjärjestelyihin esimerkiksi Turun seudun puhdistamo Oy:n ja Lounais-Suomen jätehuolto Oy:n osalta. Turun seudun puhdistamo… Lue lisää: Turun kaupunkiseudun kuntayhtymä: Lakimuutos pakottaisi Turun seudun vesihuoltoyhtiöt kalliisiin uudelleenjärjestelyihin
- Turku: Muutos aiheuttaa merkittäviä lisäkustannuksia veronmaksajille”Esitetty muutos vaikuttaa suoraan tai välillisesti kaupungin kaikkiin toimialoihin, sillä kaupungin kaikki toimialat käyttävät sidosyksiköiden tuottamia palveluita. Muutos aiheuttaisi vähintään… Lue lisää: Turku: Muutos aiheuttaa merkittäviä lisäkustannuksia veronmaksajille
- Turun AMK: Esitys kasvattaa korkeakoulujen IT-kustannuksia ja työmäärää”ICT ja tietohallinnon osalta tarkoittaisi sidosyksikön kilpailuttamien palveluiden kilpailuttamista itse. Hankintayksikön työmäärä lisääntyy, ja oletettavasti hankintahinnat nousevat koska kilpailutuksen volyymit… Lue lisää: Turun AMK: Esitys kasvattaa korkeakoulujen IT-kustannuksia ja työmäärää
- Turun Seudun Puhdistamo: Omistusosuuksien raja pakottaa kalliisiin uudelleenjärjestelyihin – investoinnit vaarassa”Vaikutukset vesihuoltoalalle ovat erittäin negatiivisia ja vesihuoltolain hengen vastaisia. Vesihuoltolain 5 §:n mukaisesti kunnan tulee kehittää vesihuoltoa alueellaan yhteistyössä mm.… Lue lisää: Turun Seudun Puhdistamo: Omistusosuuksien raja pakottaa kalliisiin uudelleenjärjestelyihin – investoinnit vaarassa
- Turun Seudun Vesi: Vaikutukset vesihuoltoalalle erittäin negatiivisia ja harkitsemattomia”Vaikutukset vesihuoltoalalle ovat erittäin negatiivisia ja vesihuoltolain hengen vastaisia. Vesihuoltolain 5 §:n mukaisesti kunnan tulee kehittää vesihuoltoa alueellaan yhteistyössä mm.… Lue lisää: Turun Seudun Vesi: Vaikutukset vesihuoltoalalle erittäin negatiivisia ja harkitsemattomia
- Turun kaupunkiseudun kuntayhtymä: 10 % omistusvaatimus johtaa merkittäviin uudelleenjärjestelyihin ja lisäkustannuksiin”Sellaisilla toimialoilla, joissa kunnat ovat järjestäneet yhtiömuotoisesti paikallisen tai alueellisen monopolin luonteisia tehtäviä, hankintalain 15§ esitetty 10 prosentin vähimmäisomistuksen vaatimus… Lue lisää: Turun kaupunkiseudun kuntayhtymä: 10 % omistusvaatimus johtaa merkittäviin uudelleenjärjestelyihin ja lisäkustannuksiin
- Turun kauppakamari: Esitys pilkkoo toimivat yhtiöt ja heikentää pienten kuntien asemaa”Mielestämme tämä vähimmäisvaatimus johtaisi toimivien yhtiöiden epätarkoituksenmukaiseen pilkkomiseen ja erityisesti pienten kuntien aseman heikentymiseen markkinoilta hankittavien palvelujen osalta. Esitys johtaisi… Lue lisää: Turun kauppakamari: Esitys pilkkoo toimivat yhtiöt ja heikentää pienten kuntien asemaa
- Turun yliopisto: 10 % sääntö pakottaisi yliopistot kalliisiin uudelleenjärjestelyihin”Vaatimus johtaisi yliopistojen osalta mm. Certia Oy:n ja CSC – Tieteen tietotekniikan keskus Oy:n toimintojen ja osakkuuspohjien merkittäviin uudelleen järjestelyihin,… Lue lisää: Turun yliopisto: 10 % sääntö pakottaisi yliopistot kalliisiin uudelleenjärjestelyihin
- Turku: 10 omistajan raja kaataa kuntien yhteistyöhankkeet ja ICT-palveluiden kehittämisen”Kaavamainen sääntely ei ota huomioon palveluiden ja alueiden erityispiirteitä. Esitystä ei ole kirjoitettu hallitusohjelman edellyttämällä tavalla siten, että se huomioisi… Lue lisää: Turku: 10 omistajan raja kaataa kuntien yhteistyöhankkeet ja ICT-palveluiden kehittämisen
- Turun Seudun Puhdistamo: Sidosyksikkörajoitus kestämätön vesihuollossa”Turun seudun puhdistamo Oy on jätevedenpuhdistuspalvelua ja lämmöntalteenottopalvelua tuottava yhtiö. Yhtiön omistavat 14 Turun seudun kuntaa sekä Turku Energia Oy.… Lue lisää: Turun Seudun Puhdistamo: Sidosyksikkörajoitus kestämätön vesihuollossa
- Turun Seudun Vesi: Vesihuoltoalan yhtiöiden eriarvoinen kohtelu kestämätöntä”Turun Seudun Vesi Oy on yhdeksän Turun seudun kunnan omistama tukkuvesiyhtiö, jonka tehtävänä on huolehtia osakkaiden talousveden hankinnasta. Yhtiö on… Lue lisää: Turun Seudun Vesi: Vesihuoltoalan yhtiöiden eriarvoinen kohtelu kestämätöntä
- Turun yliopisto: Volyymihyödyt menetetään, kustannukset kasvavat – ehdotettu säädös epäkäytännöllinen”Säädös on keinotekoinen ja epätarkoituksenmukainen. Säädös tulisi johtamaan hankintojen pilkkoutumiseen epätarkoituksenmukaisiin kokonaisuuksiin. Säädös johtaisi siihen, että monet pienemmät hankintayksiköt menettäisivät… Lue lisää: Turun yliopisto: Volyymihyödyt menetetään, kustannukset kasvavat – ehdotettu säädös epäkäytännöllinen
- Turku: Esitys estää tarkoituksenmukaiset yhtiörakenteet ja lisää kustannuksia”Vähimmäisomistusta koskeva vaatimus ei ole tarkoituksenmukainen eikä toteuttamiskelpoinen. Sidosyksiköiden toimintaan voidaan puuttua jo nykyisen lainsäädännön perusteella (MAO 353/2024, MAO 154/2024).… Lue lisää: Turku: Esitys estää tarkoituksenmukaiset yhtiörakenteet ja lisää kustannuksia
- Turun AMK: 10 % omistusvaatimus kaataa korkeakoulujen inhouse-yhteistyön”Sidosyksiköiden käytön rajoittaminen vähimmäisomistusvaatimuksella ei ole toteuttamiskelpoinen. Vaatimus vähintään 10 % osuudesta ei jatkossa mahdollista suomalaisten korkeakoulujen inhouse-yhteistyötä ja sitä… Lue lisää: Turun AMK: 10 % omistusvaatimus kaataa korkeakoulujen inhouse-yhteistyön
- Turun kauppakamari: 10 % omistusosuusvaatimus ei auta pk-yrityksiä – sidosyksiköt lisääntyvät keinotekoisesti”Kuitenkin on huomattava, että hallitusohjelman kirjaus sidosyksikköjen enintään 10 % omistusosuusvaatimuksesta tosiasiallisen määräysvallan osoittamisen kriteerinä tulee todennäköisesti lisäämään sidosyksiköiden määrää… Lue lisää: Turun kauppakamari: 10 % omistusosuusvaatimus ei auta pk-yrityksiä – sidosyksiköt lisääntyvät keinotekoisesti
- Turun kauppakamari: Pakollinen uudelleenkilpailutus lisää taakkaa ilman tuottavuushyötyjä”Hallitusohjelman mukaan hankintalakiin ehdotetaan velvoitetta kilpailutuksen uusimiseen, jos kilpailutuksessa saadaan vain yksi tarjous. Tästä voitaisiin poiketa vain erityisen painavasta syystä.… Lue lisää: Turun kauppakamari: Pakollinen uudelleenkilpailutus lisää taakkaa ilman tuottavuushyötyjä
- Turku: Pakollinen keskeyttäminen vaikeuttaisi palveluiden järjestämistä kunnissa”Turun kaupunki ei kannata ehdotettua muutosta liittyen hankinnan pakolliseen keskeyttämiseen ns. yhden tarjouksen tilanteessa. Hankinnan pakollinen keskeyttäminen viivästyttäisi hankintasopimusten aloittamisajankohtaa.… Lue lisää: Turku: Pakollinen keskeyttäminen vaikeuttaisi palveluiden järjestämistä kunnissa
- Turku: Hankintojen jakamisesta valittaminen kasvattaa epävarmuutta ja hallinnollista taakkaa”Turun kaupunki ei myöskään kannata muutosta, joka mahdollistaa hankinnan jakamisesta koskevasta päätöksestä valittamisen. Jakamatta jättämisestä ei saisi valittaa, eikä myöskään… Lue lisää: Turku: Hankintojen jakamisesta valittaminen kasvattaa epävarmuutta ja hallinnollista taakkaa
- Turku: Pakollinen jakaminen estää volyymihyödyt ja vaarantaa säästötavoitteet”Turun kaupunki ei kannata ehdotettua muutosta liittyen hankintojen pakolliseen jakamiseen. Hallitusohjelman ja mietinnön tavoitteissa on yhdeksi tavoitteeksi asetettu kustannussäästöjen toteuttaminen.… Lue lisää: Turku: Pakollinen jakaminen estää volyymihyödyt ja vaarantaa säästötavoitteet
- Turun AMK: Kilpailutusvaatimukset vaarantavat tutkimus- ja kehittämishankkeet”Julkisesti rahoitetuissa kehittämishankkeissa on usein tiukka toteutusaikataulu ja uudelleenkilpailuttaminen mahdollisesti vaarantaa hankkeen tarkoituksenmukaisen ja hankesuunnitelman mukaisen toteutuksen. Hyvin erikoistuneella ja… Lue lisää: Turun AMK: Kilpailutusvaatimukset vaarantavat tutkimus- ja kehittämishankkeet
- Turun yliopisto: Uudistukset luovat keinotekoisia esteitä ilman säästö- tai kilpailuhyötyjä”Yleisellä tasolla uudistukset vaikuttavat pääosin epäkäytännöllisiltä luoden lähinnä hankintayksikölle lisäkustannuksia aiheuttavia keinotekoisia esteitä ja toimintamalleja toteuttaa varsinainen hankinta ilman, että… Lue lisää: Turun yliopisto: Uudistukset luovat keinotekoisia esteitä ilman säästö- tai kilpailuhyötyjä
- Turku: Turku vastustaa 10 % omistusvaatimusta – lisää kustannuksia ja byrokratiaa”Turun kaupunki vastustaa sidosyksiköitä koskevaan sääntelyyn ehdotettuja muutoksia 10 % vähimmäisomistusvaatimuksesta. Ehdotettu sääntely on vastoin hallitusohjelmaan kirjattuja tavoitteita normien purkamisesta… Lue lisää: Turku: Turku vastustaa 10 % omistusvaatimusta – lisää kustannuksia ja byrokratiaa
- Turun AMK: Esitys sivuuttaa hallitusohjelman yleisen edun vaatimuksen ja vaikutusten arvioinnin”Esitys ei huomioi hallitusohjelman kirjausta yleisen edun vaatimuksesta. Esitys ei perustu kunnolliseen vaikutusten arviointiin, joka on keskeinen edellytys onnistuneelle lainsäädännölle.… Lue lisää: Turun AMK: Esitys sivuuttaa hallitusohjelman yleisen edun vaatimuksen ja vaikutusten arvioinnin
- Turun yliopisto: Huippututkimus ei perustu massatuotelaitemarkkinoille”Vallitseva hankintalainsäädäntö korostaa jo mahdollisuutta markkinakartoituksen tekoon. Tästä näkökulmasta 65 § uudistus ei tuone hankinnan valmisteluun erityistä uutta näkökulmaa ottaen… Lue lisää: Turun yliopisto: Huippututkimus ei perustu massatuotelaitemarkkinoille
- Turun yliopisto: Luo hankintayksikölle lisäkustannuksia ja keinotekoisia esteitä”Yleisellä tasolla uudistukset vaikuttavat pääosin epäkäytännöllisiltä luoden lähinnä hankintayksikölle lisäkustannuksia aiheuttavia keinotekoisia esteitä ja toimintamalleja toteuttaa varsinainen hankinta ilman, että… Lue lisää: Turun yliopisto: Luo hankintayksikölle lisäkustannuksia ja keinotekoisia esteitä
Post Comment